Välkommen till Delgivningsbyrån DeltraKravek

- ett av Länsstyrelsen auktoriserat delgivningsföretag

Läs mer om oss

Om Oss

Vilka är delgivningsbyrån Deltra Kravek AB?

Bolaget har sitt ursprung i de båda delgivningsbolagen Deltra respektive Svenska Kravek vilka bildades på 1990-talet. Dessa båda verksamheter slogs samman år 2008 då bolaget fick dess nuvarande utformning.

Vi är ett renodlat delgivningsföretag.

I samband med ny lagstiftning år 2011 fick bolaget sin auktorisation.

År 2015 förvärvades Aptic Delgivning och vi är sedan dess landets största privata aktör inom delgivning.

Vi har en rikstäckande delgivningsorganisation med c:a 150 av länsstyrelsen godkända delgivningsmän där alla genomgår återkommande fortbildning så att de alltid har den senaste kunskapen.


Allmänna villkor – kunder utan samarbetsavtal

Allmänna villkor – kunder med samarbetsavtal

Integritetspolicy, gäller från 2018-05-25

 

  • Lediga tjänster

  • Platsannons Handläggare

    Delgivningsbyrån DeltraKravek AB är ett av Länsstyrelsen auktoriserat delgivningsföretag och vi är det ledande privata alternativet i Sverige med en omsättning om drygt 50 Mkr med god lönsamhet. Vi har en rikstäckande organisation som omfattar c:a 140 godkända delgivningsmän runt om i landet. På kontoret i Stockholm är vi 12 personer. Våra kunder återfinns bland energibolag, inkassobyråer, fastighetsbolag samt advokatbyråer.

    I syfte att stärka organisationen söker vi nu en handläggare till ett av våra team vid vårt kontor i Hammarby Sjöstad.

    Arbetsbeskrivning:

    Rollen som handläggare av delgivningsuppdrag innebär personlig administrativ hantering av uppdragen i vårt ärendehanteringssystem. Bland arbetsuppgifterna ingår att ha kontakt med kunder, delgivare och myndigheter med målet att så effektivt som möjligt se till att delgivningsuppdraget genomförs snabbt, korrekt och med hög kvalitet.

    Arbetet kräver god administrativ förmåga och snabbhet samt en god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Du kommer att hantera uppdragen genom hela ärendehanteringsprocessen.

    En viktig del av handläggningsprocessen är att kvalitetsgranska uppdragen från fältorganisationen innan de slutredovisas till kund.

    I arbetsuppgifterna ingår också att vid behov vara behjälplig med vissa övergripande avstämningar, kontroller och kundfakturering.

    Tidigare erfarenhet av delgivning och/eller inkasso är meriterande.

    Vem är du?

    Du bör ha lätt för att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och en förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Vi förutsätter att du är noggrann och effektiv som person och då vi är en mindre grupp är det viktigt att du är prestigelös och har en vilja att hjälpa till där det behövs.

    Du skall ha en för uppdraget lämplig utbildning.

    Du skall ha förståelse för de utmaningar och möjligheter som det innebär att verka i en mindre organisation.

    Välkommen med din ansökan till michael.tjornemo@deltra-kravek.se, märkt Delgivningshandläggare, senast 14 juni. Vid frågor kring tjänsten vänligen kontakta Michael Tjörnemo på 08-409 356 00. Urval och intervjuer kommer ske löpande varför du bör inkomma med din intresseanmälan så snart som möjligt.


    Kontakta Oss

    Ditt namn (obligatorisk)

    Din epost (obligatorisk)

    Ämne

    Ditt meddelande

    Please prove you are human by selecting the Cup.

    X
    Kontakta Oss